پیشیانه

تو چه می دانی پیشی کیست...!

پیشیانه

تو چه می دانی پیشی کیست...!

پیشی دیپلمات(از فتح باب حمایت می شود)!

   همین الآن این گزارش خبری رو توی سایت رادیو فردا دیدم، حیفم اومد که واسه باقی دوستان که نگذارمش چون نکات بسیار آموزنده ای از چگونگی استفاده از ادبیات دیپلماتیک برای قهوه ای کردن "همتایان" بی چشم و روی عزیز در کشورهای دوست و همسایه ی(!) شبه دموکراتیک داره - به بیانیه ی سفارت بریتانیا در تهران دقت کنید.  

   من نمی دونم این عزیزان دل، که بار مسئولیت جهانی داره از وسط نصفشون می کنه، چرا قبل از این که در مورد هر چی می بینن یا احیانا می شنون اظهار فضل و کرم کنن یه مقدار کسب اطلاع نمی کنن که ببینن نکنه جلوه ی خوبی نداشته باشه بعد از دو سال "رافت اسلامی" و حمایت بی دریغ از "بشار جوون" در کشتار مردم سوریه در مورد موضوعاتی حتی نزدیک به "حقوق"، "بشر" و "برخورد از نوع نزدیک" دست به انتشار نصایح الملوک بزنن! همه ی این ها به کنار آخر گزارش رو بخونین ... نه من می خوام بدونم! پیشی واقعا پرسش داره! آخه چطوری می شه که سردار نقدی عزیز، این "منتقد" برجسته ی "نظام"، خجالت نکشیده اسم گردان های عاشورا و الزهرا رو بذاره "نیروهای پاسدار صلح"؟!

سایت رادیو فردا

ابراز نگرانی مجدد ایران از «برخورد پلیس بریتانیا با معترضان»

۱۳۹۰/۰۵/۲۱
وزارت امور خارجه ایران با دعوت از کاردار بریتانیا در تهران مجدداً از آنچه «برخورد خشن پلیس انگلیس با معترضین» نامید، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خارجه ایران بامداد پنج‌شنبه با دعوت کاردار بریتانیا در تهران با اعلام مراتب نگرانی جمهوری اسلامی ایران از این مسئله، خواستار «توجه به مطالبات و درخواست‌های واقعی معترضین» شد.

این ابراز نگرانی مجدد جمهوری اسلامی، در حالی است که در پاسخ به ابراز نگرانی روز یکشنبه سخنگوی وزارت خارجه ایران، جین ماریوت کاردار بریتانیا در تهران، صریحاً اعلام آمادگی کرده بود که با رامین مهمان‌پرست یا زهره الهیان، ریاست کمیسیون حقوق بشر مجلس، یا هر مقام ایرانی ذیربط دیگر ملاقات کند و به «نگرانی‌ها» پاسخ دهد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز یکشنبه خواستار آن شد که پلیس انگلیس در برخورد «تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم» از انجام هرگونه «اعمال خشونت‌آمیز» خودداری کند و حقوق بازداشت‌شدگان نیز مورد احترام قرار گیرد.

سفارت بریتانیا در تهران، در واکنش به اظهارات وزرات خارجه ایران با اشاره به اینکه کمیسیونی مستقل از دولت، در حال بررسی قتلی است که جرقه آغاز ناآرامی‌های انگلیس شد، افزود که نیروی پلیس انگلیس «استانداردهای حرفه‌ای» را در مقابل تظاهرات رعایت می‌کند و از سوی دیگر رسانه‌ها نیز این ناآرامی‌ها را پوشش می‌دهند.

سفارت بریتانیا ضمن استقبال از  سفر دوباره گزارشگران حقوق بشر به این کشور، خواستار آن شد که دولت ایران نیز به احمد شهید، گزارشگر ویژه این سازمان اجازه ورود به ایران بدهد «تا او بتواند نگرانی‌های شدید جامعه بین‌الملل در مورد نقض‌های ادامه‌دار حقوق بشر در  ایران را مورد بررسی قرار دهد.»

همچنین یک روز پس از انتقاد روز چهارشنبه محمود احمدی‌نژاد از نحوه برخورد پلیس بریتانیا با ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف این کشور، سفارت بریتانیا در تهران اظهارات رئیس‌جمهور ایران را «فتح بابی» برای بحث درباره حقوق بشر خواند و خواستار صدور اجازه ورود نماینده حقوق بشر سازمان ملل به ایران شد.

«رویدادهای بریتانیا نشان‌دهنده بصیرت حضرت امام است»

کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران، رویدادهای این هفته در بریتانیا را «نتیجه جنایات این دولت در دنیا» خواند و آن را «نشانی از حقانیت وعده‌های الهی و زمان تحقق این وعده‌ها و بصیرت حضرت امام» دانست.

کاظم صدیقی در مورد غرب اینگونه اظهار نظر کرد که «آنها دچار فقر اطلاعاتی هستند و مطلقاً زمین‌گیر هستند و دسترسی به اخبار جهان ندارند. دچار فقر فرهنگی هستند و کارهای قوم لوط را افتخار محسوب می‌کنند و می‌خواستند آن را قانونی کنند.»

مدرس اخلاق حوزه علمیه قم در خطبه‌های خود اینگونه ارزیابی کرد که «هم‌اکنون زمان فروپاشی دنیای غرب است.»

در ادامه اظهار نظرهای مقام‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی در مورد آشوب‌های خیابانی بریتانیا، فردا نیوز، منسوب به قالیباف شهردار تهران و رجا نیوز منسوب به عوامل مرتبط با سپاه پاسداران، خواستار گشودن درهای سفارت ایران در لندن بروی فراریان تحت تعقیب پلیس شده‌اند.

و از سوی دیگر محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج روز پنج‌شنبه از آمادگی این سازمان برای اعزام گردان‌های عاشورا و الزهرا به عنوان نیروهای پاسدار صلح به شهرهای بریتانیا خبر داد.

پیشی متولد می شود!

   شاید این آخرین زادروز در ایران ...

روز سرنوشت!

   اول از همه باید بابت این چند وقت که هیچ پستی نفرستادم عذرخواهی کنم؛ می دونم که هیچ حقی نداشتم که شما رو از لذت خوندن مطالب شیرین و دیدن تراوشات قلم زرین خودم محروم کنم! چند روز اول اینترنتم قطع بود - پیشی شکر خورد گفت ایرانسل خوبه - ولی بعد درگیر خوندن آخرین منابع پایان نامه ام بودم که با یه سری کار دیگه(از جمله سه بار اصلاح فرم درخواست و مدارک مربوط به بورسیه) همزمان رو سرم "پیشی وار"* شده بود. البته این وسط نباید "اصل تنبلی" که جزئی از وجود آدمیزاده رو به عنوان عامل تعیین کننده نهایی - مثل روابط تولید در مدل تحلیل مارکس- از یاد برد!

   "خبر خوش" این هفته این که دیروز بالاخره بعد از کلی جهد و کوشش و بالا پایین رفتن از خیابان قائم مقام فراهانی یه برگه با امضای کاردار فرهنگی سفارت دادن دستم که گواهی می شود - البته به زبان فرنگی- این آقا در مرحله ی "اولیه" ی بورس دولتی ژاپن پذیرفته شده ... حالا باید تازه بدوم دنبال استادای گرامی توی نت که حضرات بفرمایید این مدارک ما و اینم تاییده ی سفارت عالیه تو رو جون هر کی دوست داری دست کم جواب ایمیل ما رو بده! زندگی همینه دیگه ... تا میاد "بعد عسر یسرا" بشه باز به جای تحقق وعده ی الهی "عسر عسرا" می شه!

   اما صدر** اخبار امروز که منو واداشت - و می داره-  بالاخره طلسم دو هفته ای رو بشکنم و این یادداشت رو بنویسم، آغاز میمون کار نبشتن پایان نامه کارشناسی ارشده. نکته ی مهیج این که باید تا پایان شهریور - یعنی بیست روز دیگه - از خجالت هشت فصل و عنوان اصلی در کنار مقدمه و موخره دربیایم که عملا غیر ممکنه ولی "پیشی می تونه"! عنوان پایان نامه "اقلیت و دموکراسی: سوژه و هویت در فرهنگ سیاسی دموکراتیک" خودش شامل سه چهار تا کلید واژه تخصصی می شه که توضیح دادنش برای کسی که آشنایی قبلی با معنای گسترده شون نداره در نود درصد موارد با بی خیال شدن و حتی در مواردی "غلط کردم پرسیدم" مخاطب همراه می شه!

   در آخر اگه می خواهید حس منو در این لحظه درک کنین، می تونید حس بازیکن فوتبال رو در آستانه ی فینال جام قهرمانان تصور کنین که ترکیبی از شور و هیجان شدید و استرس تا حد مرگه که اگه تشویق هوادارا نباشه معلوم نیست چه بر سرش میاد!


----------------------------

توضیحات:

* معادل پیشیانه برای "خروار"

** نمی دونم چرا به این واژه حساسیت دارم!